menelusuri cahaya kelembutan

..cahaya kelembutan, that's the meaning of my name..x aktif sangat dalam blogging ni,tp lebih kepada mencari informasi melaluinya...in da futura mungkin akan lebih aktif update ttg apepeje yang mungkin boleh d kongsikan bersama..

Followers

Pages

Thursday, January 16, 2014

Bila hati berlagu..

Dulu..ku ingatkan hanya aku dihatimu..
Dulu..ku fikir hanya aku difikiranmu..
Namun kini..terbuka hijab yang melindungi..
Ternyata dia masih bertahta..
Walau telah bertahun lama..
Hilang dari pandangan mata..

Kini..dia hadir kembali..
Cinta yang lama dulu bersemi..
Subur kembali dan menenangkan hati
Dengan itu kau pinta dariku..
Untuk memiliki cintanya kembali..
Aku terima dengan redha cinta yang kau dambai

Biar berapa lama..
Tak kira sampai bila..
Andai itu keinginanmu..
Akan ku turut segala permintaanmu..
Kiranya itu yang membahagiakan dirimu
Biar saja aku disini..
Meneruskan hidupku seperti dulu..

Saat ini..terasa sangat ngilu dihati..
Bila terbaca sendiri..
Coretan isi hati..dirinya dirimu
Berbalas sesama sendiri..
Meluahkan betapa seksa hati menanti
Meluahkan betapa manisnya terasa..
Bila kembali memadu asmara

Kini aku lebih suka berdiam
Ku juga hanya mampu mengarang
Karangan yang entah apa saja
Luahan rintihan dari lubuk kalbu
Yang hanya mungkin aku tahu
Makna disebalik semua nya..



Benarlah firman Allah S.W.T

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu. Boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu."
-Al Baqarah ; 216

Aku redha andai ini takdirNya..mungkin ini yang terbaik..

No comments:

Post a Comment